Sunday 21 June 2009

TeNtangKU...hIdUpKU...KiSahmU? hATiKu... CeRiTaKU..

“kamu tuh lahir suap ngan tangan, dier lahir mak bapak dier suap dengan sudu”…hahah aku tak ley luper kater-kater arwah opah aku..dari kecik perangai aku memang pelik and aku tak boleh tengok benda2 pelik mesti aku nak… sedari kecik jugak aku slalu nak aper yang org lain ader,basikal laa,kasut,kete mainan summer laaa dan benda yang aku paling nak adalah KUDA hahaha..pantang aku nampak menatang kaki empat aku akan anggap menatang tuh adalah kuda heheh..tp bukan mak bapak aku tak mampu nak beli kan benda tu summer,mungkin duit2 tuh lebih baek diberikan pade kakak2 aku yang masih blajo kat skola asrama..lambat jugakk laa aku nak dapatkan aper yang aku nak tuh..masuk alam tadika aku rase tadika tuh heaven bg bagi aku sebab banyak snagt barang mainan..lg pon umor aku 4 tahun aku dah masuk tadika hehehehe..cikgu nazli dan kak jah yang handel tadika tuh kenal sangat perangai aku sampai kadang2 untuk makan pagi kak jah masak yang special untuk aku heheh..mungkin mase kecik2 aku cumill kowt ahakz..3 tahun kat tadika tuh banyak woo duit yang aku simpan 10sen setiap hari..duit tuh CikMun bagi upah aku tolong tarik kete sorong jual kuih dier..emm CikMun tuh mak angkat aku dari umur satu tahun lagi dah duduk ngan CikMun…Mase dah umor 7 tahun aku masuk sekolah rendah kebangsaan Karai lak..wahh maser neh pegi sekolah maen jer setiap kali rehat sememangnyer tak penah nak reti bejalan asyik lari sane lari sini…Cume mase skolah rendah aku agak bebal laaa,setiap kali exam mesti dapat no 20..biler dah beso neh pikir2 kesian kat abah aku anto amik sekolah,skali aku exam dapat no 20..sayangnye mase tuh aku tak penah piker benda2 tuh summer..aper yang aku tau hanya main…masuk darjah 3 aku mula active ngan pengakap aper summer and aku mule bace buku sebab rase malu biler aku dapat no20 jerk…aku mula tution kat cikgu Meiza yang dok kat ujung umah aku mase tuh dier belum kawen lagi sweet dier layan aku mcm adik2 dier jerk..this thing keep on goin lastly aku exam UPSR dapat la 3A2B ok la bagi aku dan balik dari ambik result tuh makabah aku takder la marah2 senyum jerk diaorg..mungkin itu dah cukup baek bagi diaorg kowt..tp per yang penting mlm tuh dapat makan KFC heheehhe….Mula nak masuk sekolah menengah aku memang tanak masuk sekolah Beluru tuh tak tau kenape..Tp lastly aku redho laa masuk jerk mak aku kater “blajo mamer maner pon samer jerk antare kamu nak blajo dengan taknak ”..Menurutkan kate2 mak aku masuk jerk laa..Kat sekolah neh aku mcm nerd jerk banyak aku buat hal aku sendri jerk walaupun aku baek ngan kawan2 sume..tapi lepas habis sekolah aku dengan dunia aku main BMX mase tuh dah dipengaruh oleh music metal yang kuat dari kakak aku..dalam maser2 neh jugak la aku dah mula ada band aku sendri tp band longkang la secara rasminya..terlalu banyak aktiviti aku mase zaman nih..exam PMR aku pown ok ntah tp aku rase aku tak study aper pown pegi dan jawab jerk..Form 4 aku diterima masuk ke Clifford hehhehe kat sini hidop aku memang lain dan besh dengan kawan2 yang summernye active buat macam2 benda..tha best thing takde gurll bebass giler nak gi skola tak pakai sluor dalam pon ok jerk hehehe….abeh jerk zaman persekolahan neh result SPM pown cukup makan jerk aku apply lah study merate2…tp sayang bukan rezeki aku kot tak dapat sambung blajo maner2..mase neh rase macam nak terjun tiruk dari bangunan sekolah pon ader…agak malu la aku masuk ke form6 mase tu,sebab mostly member2 sumer Uitm la poly laaa…takper laa cume mase form6 control ensem abbess laa sebab dah ader awekk…huhuhuh hari2 ke sekolah semater2 nak dok kat satu sudut sambil memerhatikan sorang awek neh..1st luv la kowt hahaha…belom sempat gurl tuh menjadi milik aku uhuhuh(prasann tak sudah) then aku dapat apply wat dip in mechanical poly sultan abdul halim kat kedah nun jauh disaner…panjang laa nak citer jauh lg perjalannan idop neh kot…so thankz to makbapak aku,adik beradik aku,kiya jiran aku,yan,aus,usop,epoi,fauzan,syikin,anas,zaza,lan,adi,maizan,amy,bety,endy,jue,abg sham,bulu,apis,raeh,mail n tha geng,sha(luv u),abg long,amin,lan borhan n ramai lg nih short listed jerk hehehe…

3 comments: