Sunday 16 May 2010

unjul nak jadik orang


hahaha...memang aku menantikan cerita neh dari petang tadi lepas membace intisari rancangan di dalam paper lepas balik makan kenduri tengah hari di rumah jiran.."unjul nak jd orang" tajuk pon dah pelik bg aku..penantian bersame anak sedare aku sambil berbekalkan se mug nescafe o pekat hahahaha nampak kejantanan nyer di situh...tepat 9.30pm bermula la sebuah drama yang agak berbahsa dalam bg aku..even aku bukan lah berjiwe sastera namun aku suker kan quotes2 pelik yang nampak biase tp membawa maksud yang dalam..bukan senang nak di dengarkan ayat2 mcm tuh melainkan aku bersembang atau menegur org2 lamer yang terkadang duduk seorangan kat kedai kopi,tepi tasik maner2 lah..kalau aku rase aku nak tegur aku tegur jerk..menarik al kisah kehidupan seorang mamat yang hilang arah tuju dan mencari hidup kembali disamping diselit kisah cinta remaja mungkin..lakonan zul huzaimy,skrip pon dier n arahan pon dier(giler kuaser betoi)agak memberi kesan mendalam la pada aku..secara ringkas moral of tha story aku kasik ''kalau kiter nak and usaha utk dapatkan sometin tentu kiter akan dapat'' ntahh laa aku cuber la lepas neh hehhee...cumer malam minggu bersame rakan semalam aku cuber nak menangkan moto aku tapi hampe kowt just di tempat kedua..hahah agak dilanda masalah cinta so aku mula mengisikan masa2 terluang aku bersame rakan dan mula kembali mencebur diri dalam kegiatan yang tak braper nak haram neh...aku bukan mat rempit yer...debaran malam AAL berentap mengukir senyuman akhirnya diselit oleh msg kembali insan tersayang...hahah jiwang karat tak leyy blah laa aku neh..

p/s quotes dr citer tuh...(dari darjah 1 kiter skolah memikul beg seberat 4 kilo setiap hari..kalau dr darjah satu kiter memikul getah sekerap seberat 4 kilo setiap hari kita mungkin mempunyai wang sebanyak setengah juta...jadi mengapa perlu memikul beg skolah...adakah kiter punya setengah juta selepas habis sekolah?) fikirkan...

No comments:

Post a Comment